Kmo-groeisubsidie internationaliseren
Deze kmo-groeisubsidie wordt toegekend aan bedrijven die een groeisprong willen maken en die hiervoor extra kennis via samenwerking en/of via aanwerving nodig hebben. De groei heeft te maken met internationaal ondernemen.
Wat is een kmo-groeisubsidie internationaliseren?
Een kmo-groeisubsidie internationalisering wordt toegekend aan bedrijven die een groeisprong willen maken en die hiervoor extra kennis (via samenwerking en/of via aanwerving) nodig hebben.
De groei heeft te maken met internationaal ondernemen.
Wie kan deze kmo-groeisubsidie internationalisering aanvragen?
Elke kmo die in het Vlaamse Gewest gevestigd is, kan in aanmerking komen voor deze groeisubsidie.
Wat houdt deze kmo-groeisubsidie in?
De kmo-groeisubsidie bedraagt:
-50% van de advieskost via één of meerdere dienstverlener(s),
met een maximum van 25.000 euro
en/of
-50% van de loonkost van één strategisch profiel,
met een maximum van 25.000 euro
Per groeitraject kan dus maximaal 50.000 euro subsidie worden ontvangen.
Indienperiodes kmo-groeisubsidie 2024
Oproep 1: 20 maart – 15 april
Oproep 2: 1 juli – 30 augustus
Oproep 3: 20 november - 15 december
Inhoudelijke voorwaarden van de kmo-groeisubsidie internationalisering
De groeisprong
- heeft te maken met internationaliseren
- waarbij bestaande activiteiten worden uitgebreid naar nieuwe markten
- zowel voor nieuwe exporteurs als voor bedrijven die reeds ervaring hebben met export en bijkomende nieuwe markten willen aanboren
heeft impact op de werking van het bedrijf
is duurzaam en onderbouwd
kan niet zonder het inwinnen van externe, strategische kennis, deze extra kennis komt via
- een samenwerkingsovereenkomst met één of meerdere dienstverlener(s) (consultant, adviesbureau, gespecialiseerd bureau)
en/of
- het aanwerven van een strategische medewerker
In beide gevallen mag de (arbeids)overeenkomst pas aanvangen de eerste dag van de maand volgend op de indieningsdatum.
Voorbeeld van de kmo-groeisubsidie internationalisering
Je denkt erover om met je bedrijf de Aziatische markt op te gaan. Maar hoe zit het met de cultuurverschillen in de zakendoen in Azië. Hoe bouw je daar een netwerk uit van betrouwbare leveranciers? Om je te begeleiden, neem je een expert onder de arm die je adviseert met je eerste stappen op deze nieuwe buitenlandse markt? Voor de verdere uitbouw werf je ook een business developer uit die zich specifiek richt op de uitbouw van je merk in Azië.
Zeker weten dat je geen opportuniteiten laat liggen?
Vraag dan een gratis subsidiescan aan en ontdek al je subsidiemogelijkheden.
A-Chief helpt je graag verder via info@a-chief.be of +32 3 361 81 91.